Došlo k strate internetového pripojenia, skontrolujte prosím Vaše internetové pripojenie, obnovte stránku a skúste vykonať akciu znova.
Pri spracovaní vašej požiadavky došlo k chybe, obnovte prosím stránku a skúste vykonať akciu znova.

Obchodné podmienky

Prevádzkovateľ e-shopu: Prodietix s.r.o.

Sídlo spoločnosti: U Výstaviště 138/3, 170 00 Praha 7-Holešovice

IČO: 268 34 871

Zapísaná: v OR Mestského súdu v Prahe pod sp. zn. C 241278

Telefonický kontakt: (+420) 281 862 686

E-mail: info@prodietix.sk

Predajca diétnych programov a produktov: ERGOTEP, družstvo invalidů

Sídlo spoločnosti: Zábořská 93, Záboří, 539 44 Proseč

IČO: 259 97 815

Zapísaná: v OR Krajského súdu v Hradci Královém pod sp. zn. „Dr“, vložka 1084

Telefonický kontakt: (+420) 469 660 912.

1. ÚVODNÉ USTANOVENIA

1.1. Prevádzkovateľ prevádzkuje internetový obchod s diétnymi programami a produktmi na adrese http://www.prodietix.sk/ („E-shop“). Predávajúci ponúka súbory jedál zostavené podľa preferencií a údajov zadaných zákazníkmi, diétne programy, diétne potraviny a doplnkový sortiment. Prostredníctvom E-shopu uzatvára Predávajúci so svojimi zákazníkmi, ktorými sú podnikatelia aj spotrebitelia („Kupujúci“), kúpnu zmluvu („Zmluva“). 

1.2. Cieľom týchto obchodných podmienok („Podmienky“) je upraviť vzájomné práva Kupujúceho a Predávajúceho v súvislosti, alebo na základe Zmluvy a informovať o nich Kupujúceho. Podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy. Ustanovenia odlišné od Podmienok je možné dojednať v Zmluve. Odlišné ustanovenia v Zmluve majú prednosť pred ustanoveniami týchto Podmienok. Tieto Podmienky sú v českom jazyku a v českom jazyku sa uzatvára aj Zmluvy. Ak vzťah založený Zmluvou (vrátane Podmienok) obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, je dohodnuté, že taký vzťah sa riadi českým právom. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce z všeobecne záväzných právnych predpisov. Ak Kupujúci uzatvára Zmluvu výlučne mimo rámec svojej podnikateľskej činnosti či samostatného výkonu povolania, je v roli spotrebiteľa a české zákony mu tým dávajú niektoré zvláštne práva, o ktorých kupujúceho rovnako informujú tieto Podmienky. 

1.3. Okrem týchto Podmienok sa Zmluva a vzťah medzi Predávajúcim a Kupujúcim riadi predovšetkým ustanoveniami zákona č. 89/2012 Sb., Občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“) a zákona č. 634/1992 Sb., o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon“ o ochrane spotrebiteľa“). 

1.4. Predávajúci môže znenie Podmienok meniť alebo dopĺňať. Takouto zmenou nebudú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté v čase účinnosti predchádzajúceho znenia Podmienok. 

2. UZATVORENIE ZMLUVY

2.1. Prezentácia tovaru uvedeného v E-shope má len informatívny charakter a Predávajúci nie je povinný uzatvoriť Zmluvu týkajúcu sa tohto tovaru. Prezentáciu tovaru nie je možné považovať za návrh na uzatvorenie zmluvy v zmysle § 1731 Občianskeho zákonníka. 

2.2. Objednávku tovaru môže Kupujúci urobiť nasledovne:

a) prostredníctvom svojho užívateľského účtu po predchádzajúcej registrácii v E-shope;

b) vyplnením objednávkového formulára bez registrácie.

2.3. Pri vypĺňaní objednávky si Kupujúci vyberie tovar, počet kusov tovaru, spôsob platby kúpnej ceny a spôsob doručenia tovaru.

2.4. Pred záväzným odoslaním objednávky môže Kupujúci ľubovoľne kontrolovať, a prípadne meniť, akékoľvek údaje. Objednávku odošle kliknutím na tlačidlo „Objednávka zaväzujúca k platbe“ („Objednávka“). Údaje uvedené v Objednávke považuje Predávajúci za správne. Je nevyhnutné, aby Kupujúci pred odoslaním Objednávky vyplnil všetky svoje údaje a potvrdil, že sa zoznámil s týmito Podmienkami a súhlasí s nimi. 

2.5. Všetky Objednávky podané prostredníctvom E-shopu sú záväzné. 

2.6. Predávajúci bez zbytočného odkladu potvrdí Kupujúcemu, že obdržal Objednávku, a to formou zaslania potvrdzujúceho e-mailu, ktorý Kupujúci uviedol v Objednávke alebo zadal vo svojom užívateľskom účte. K tomuto e-mailu Predávajúci pripojí aj aktuálne znenie Podmienok. Momentom odoslania tohto potvrdenia je medzi Kupujúcim a Predávajúcim uzatvorená Zmluva. Uzavretím Zmluvy sa Kupujúci a Predávajúci zaväzujú riadiť týmito Podmienkami. 

2.7. V prípade, ak je v E-shope popis tovaru alebo cena úplne zjavne nesprávna (chyba je zjavná a je spôsobená napríklad preklepom alebo nesprávnou funkciou online nástroja), nie je týmto Predávajúci akokoľvek viazaný a nie je povinný tovar Kupujúcemu dodať. Ak bola Zmluva s takto nesprávnymi údajmi uzatvorená, je Predávajúci oprávnený od nej odstúpiť. 

2.8. Predávajúci si vyhradzuje právo kontaktovať Kupujúceho pre potreby dodatočného potvrdenia Objednávky alebo zistenia chýbajúcich informácií pre kompletizáciu Objednávky. V prípade, keď Predávajúci toto právo využije, je Zmluva uzatvorená až momentom tohto dodatočného potvrdenia Objednávky. 

2.9. Náklady na komunikačné prostriedky, ktoré vznikli Kupujúcemu v súvislosti s objednaním tovaru alebo služieb z E-shopu si Kupujúci hradí sám s tým, že tieto náklady zodpovedajú základnej sadzbe. 

2.8. Tovar bude Kupujúcemu dodaný najneskôr do 30 dní od uzatvorenia Zmluvy. Predávajúci si vyhradzuje právo na odstúpenie od Zmluvy v prípade, že objednaný tovar nebude na sklade a ani nebude naskladnený do 30 dní od uzatvorenia Zmluvy. V takom prípade Predávajúci Kupujúcemu vráti všetky prostriedky, ktoré za tovar a jeho dopravu Predávajúcemu Kupujúci uhradil. 

2.9. Kupujúci berie na vedomie, že informácie v E-shope nenahrádzajú odborný lekársky posudok. Kupujúci berie na vedomie, že zdravotný stav je vhodné konzultovať s lekárom pred začatím diéty. Za toto nepreberá Predávajúci zodpovednosť. 

2.10. Kupujúci berie na vedomie, že diéta nie je vhodné pre:

2.10.1. deti ani mladistvých, pre tehotné alebo dojčiace ženy,

2.10.2. pacientov trpiacich ochorením pečene a obličiek, metabolickými ochoreniami (napr. dna, ateroskleróza, fenylketonúria a iné), cukrovkou 1. a 2. typu, ochoreniami srdca, poruchami krvnej zrážanlivosti, žlčníkovými kameňmi, mentálnou anorexiou, bulímiou, 

2.10.3. osoby trpiace alergiou na niektorú zložku diétneho prípravku, ktorú sú uvedené v detailoch produktov na E-shope a na obaloch produktov. 

Úplný zoznam kontraindikácií nájdete tu: https://www.prodietix.sk/kontraindikacie

2.11. Kupujúci môže Objednávku zadať aj telefonicky. Jej prijatie mu Predávajúci potvrdí e-mailom, v ktorom priloží tieto Podmienky. Kupujúci následne potvrdí Predávajúcemu Objednávku a odsúhlasí tieto Podmienky, čím je Zmluva uzavretá. Pravidlá pre telefonické Objednávky sa primerane riadia ustanoveniami týkajúcimi sa Objednávok zaslaných prostredníctvom E-shopu.

3. UŽÍVATEĽSKÝ ÚČET 

3.1. Kupujúci má po registrácii prístup do užívateľského rozhrania, v ktorom môže objednávať tovar. Kupujúci môže tovar objednávať aj bez registrácie priamo prostredníctvom rozhrania E-shopu.

3.2. Kupujúci má povinnosť pri registrácii v E-shope uvádzať pravdivé a správne údaje. Kupujúci má povinnosť aktualizovať svoje osobné údaje v užívateľskom rozhraní v prípade, že nastane ich zmena. Predávajúci považuje informácie zadané Kupujúcim za správne.

3.3. Užívateľský účet Kupujúceho je zabezpečený užívateľským menom a heslom, ktoré si Kupujúci sám vyberie. Kupujúci má povinnosť neposkytnúť svoje užívateľské meno a heslo iným osobám, ani im neumožňovať užívanie svojho užívateľského účtu.

3.4. Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť prístupný nepretržite, predovšetkým v prípadoch, kedy Predávajúci vykonáva nutnú údržbu hardwarového a softwarového systému a vybavenia Predávajúceho, toto sa vzťahuje aj na práva údržby systému tretími osobami.  

3.5. Predávajúci môže užívateľský účet zrušiť, a to po predchádzajúco upozornení Kupujúceho, predovšetkým, ak ho Kupujúci dlhší čas nepoužíva (min. 12 mesiacov), alebo ak Kupujúci poruší svoje povinnosti vyplývajúce zo Zmluvy alebo Podmienok.

4. PLATBA ZA TOVAR A DOPRAVA

4.1. Všetky ceny za tovar a prepravu sú vrátane DPH a všetkých súvisiacich poplatkov. Ceny sú platné v deň vyhotovenia Objednávky za tovar. Kúpnu cenu môže Kupujúci uhradiť nasledujúcimi spôsobmi:

4.1.1. dobierkou,

4.1.2. on-line platbou kartou,

4.1.3. bankovým prevodom,

4.1.4. platba twisto

4.2. V prípade hotovostnej úhrady je kúpna cena splatná v okamihu prevzatia tovaru. V prípade bezhotovostnej úhrady je kúpna cena splatná do 5 dní od objednania tovaru. Ak Kupujúci cenu neuhradí, je Predávajúci oprávnený od Zmluvy odstúpiť.

4.3. Platba „Twisto“ je poskytovaná spoločnosťou Twisto payments a.s., IČO: 01615165, zapísanou v obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Prahe, oddiel B, vložka 19085, so sídlom na adrese Újezd 450/40, Malá Strana, 118 00 Praha 1 na základe Twisto faktúry postúpením pohľadávky na úhradu platby s predĺženou splatnosťou spoločnosti Twisto payments a.s., a to za podmienok uvedených vo „Všeobecných obchodných podmienkach pre zákazníkov služby „TWISTO“.

V prípade, že Kupujúci využije službu „Twisto“ sprostredkovanú Predávajúcim a poskytovanú zo  strany Twisto payments a.s., je Kupujúci povinný uhradiť platbu (tj. celkovú kúpnu cenu a náklady na dopravu tovaru) do 14 dní odo dňa doručenia tovaru.

Kupujúci súhlasí s tým, že vybraním služby Twisto v nákupnom košíku Obchodníka a po následnom schválení platby Twistom, akceptuje „Všeobecné obchodné podmienky pre zákazníkov služby „TWISTO“.

Pre platby cez systém Twisto neumožňujeme čiastočné storno objednávky.

4.4. Prípadné zľavy alebo bonusy nie je možné kumulovať. 

4.5. Kupujúci si môže vybrať z týchto spôsobov dopravy.

4.6. Predávajúci si vyhradzuje právo na určenie nákladov spojených s balením a dopravou, ktoré pri jednotlivých spôsobov doručenia diferencuje v objednávkovom formulári v E-shope tak, aby s nimi bol Kupujúci vždy oboznámený. O výške týchto nákladov má Kupujúci vedomosť vždy ešte pred odoslaním Objednávky.

4.7. Predávajúci môže určiť, kedy za Kupujúceho uhradí náklady spojené s doručením tovaru Kupujúcemu. 

4.8. Predávajúci vystaví Kupujúcemu daňový doklad, t.j. faktúru za objednaný tovar a zašle ju e-mailom. Predávajúci je platcom DPH.

4.9. Kupujúci je povinný poskytnúť Predávajúcemu súčinnosť v prípade, že má Predávajúci povinnosť dodať tovar na miesto určené Kupujúcim.

4.10. Ak dodá Predávajúci zásielku s tovarom na miesto určené Kupujúcim, je Kupujúci povinný tovar prevziať.  Neoprávneným neprevzatím zásielky s tovarom môže dôjsť k porušeniu povinnosti vyplývajúcej zo Zmluvy zo strany Kupujúceho. V prípade porušenia povinnosti je Predávajúci oprávnený požadovať náhradu škody, ktorá mu neprevzatím zásielky s tovarom vznikla.

4.11. V prípade, že Kupujúci neprevezme tovar na mieste určenom Kupujúcim a zásielka obsahujúca tovar je v dôsledku nevyzdvihnutia Kupujúcim následne vrátená Predávajúcemu, je Predávajúci oprávnený odstúpiť od Zmluvy.

4.12. V prípade, že bude tovar opätovne zaslaný na žiadosť Kupujúceho na miesto určené Kupujúcim, je Kupujúci pri tejto opätovnej žiadosti o doručenie povinný uhradiť poštovné a balné za túto dopravu. 

4.13. Pri prevzatí tovaru, odporúčame Kupujúcemu skontrolovať, či obaly a tovar nie sú porušené. Akékoľvek prípadné porušenie je potrebné ihneď nahlásiť prepravcovi a Predávajúcemu.

4.14. Kupujúci berie na vedomie, že fotografie diétnych programov, fáz diétnych programov a jednotlivých jedál sú ilustračné.

5. VÝMENA JEDÁL

5.1. Kupujúci má právo na výmenu tovaru z akéhokoľvek dôvodu, a to len pri proteínových jedlách, ktoré Kupujúci objednal v predchádzajúcich 3 mesiacoch, a ktoré sú v neporušenom pôvodnom stave a nemajú narušený alebo znemený stav obalu („Výmena jedál“). 

5.2. Výmena jedál prebieha na adrese Prodietix.cz - ERGOTEP, Zábořská 93, 539 44 Proseč - Záboří. Jedlá je POTREBNÉ ZASLAŤ na vyššie uvedenú adresu.

5.3. Na akomkoľvek podacom mieste Packeta (https://www.packeta.sk/pobocky) nahláste náš kód 95446508 a doneste produkt zabalený v krabičke. Obsluha vygeneruje na základe kódu štítok a balíček pošle pre vás zadarmo späť k nám do skladu.

5.4. Pri Výmene jedál doloží Kupujúci Predávajúcemu:

5.4.1. vytlačený zoznam proteínových jedál, ktoré vracia, a zároveň zoznam proteínových jedál, ktoré žiada namiesto nich,

5.4.2. doklad o zaplatení (faktúru) alebo jej čitateľnú kópiu.

5.5. Ceny administratívnych poplatkov (predovšetkým ceny za poštovné) spojených s Výmenou jedál sú uvedené v sekcii Výmena jedál v E-shope. 

5.6. Možnosť Výmeny jedál sa nevzťahuje na doplnkový sortiment a taktiež na tovar zakúpený v sezónnych a tematických akciách, jednorazovo zľavnený akčný tovar a tovar zakúpený pri použití vernostných zliav.

6. PROGRAM GARANCIA SPOKOJNOSTI

6.1. Predávajúci poskytuje Kupujúcemu program garancie spokojnosti („Garancia“). Predávajúci sa v rámci programu zaväzuje, že Kupujúcemu vráti kúpnu cenu vrátených  proteínových potravín, ak Kupujúci splní podmienky stanovené v tomto článku Podmienok.

6.2. Vrátenie jedál v rámci garancie spokojnosti prebieha  na adrese Prodietix.cz, Zábořská, Záboří 93 (areál ERGOTEP), 539 44 Proseč. Jedlá je POTREBNÉ ZASLAŤ na vyššie uvedenú adresu.

6.3. Kupujúci má právo na uplatnenie Garancie v prípade, že od začiatku aktívne spolupracuje s tímom Predávajúceho, uvedie na začiatku chudnúcich programov a fáz svoj východiskový fyzický stav a pri uplatnení Garancie aktuálny fyzický stav (podiel tuku, vody, svalov, kostí v tele). Kupujúci má právo na uplatnenie Garancie v prípade, ak chudnúce programy a fázy preukázateľne neprinášajú žiadne výsledky v chudnutí. Túto skutočnosť je Kupujúci povinný riadne Predávajúcemu doložiť. Predpokladom pre využitie Garancie je to, že Kupujúci dodržiaval inštrukcie výživových poradcov a pracovníkov Predávajúceho a podmienky pre správne fungovanie Prodietix diéty, ktoré sú uvedené v sekcii https://www.prodietix.sk/ako-funguje-prodietix-ketodieta

6.4. Kupujúcemu vzniká nárok na vrátenie kúpnej ceny, ak písomne oznámi Predávajúcemu, že využíva Garanciu (vzorový formulár je dostupný na stiahnutie tu), splní podmienky uvedené v tomto článku Podmienok a súčasne Predávajúcemu vráti tovar, ktorý nebol Kupujúcim spotrebovaný a je v pôvodnom obale, a to bez toho, aby bol otvorený (tovar, na ktorý si Garanciu uplatňuje). To všetko do 30 dní od prevzatia tovaru Kupujúcim. Tovar musí byť Predávajúcemu vrátený nepoškodený a v pôvodnom obale a neporušený.

6.5. Kupujúci nie je oprávnený využívať Garanciu vtedy, ak vo vzťahu ku konkrétnemu druhu tovaru (bez ohľadu na kvantitatívny obsah balenia) Garanciu už raz úspešne uplatnil. Úspešným uplatnením Garancie sa rozumie, že Kupujúcemu bola v súlade s týmto článkom Podmienok vrátená kúpna cena za vrátený tovar. 

7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNENIA

7.1. Predávajúci zodpovedá za to, že tovar nemá pri prevzatí Kupujúcim vady, čo znamená, že:

7.1.1. zodpovedá dohodnutému popisu, druhu a množstvu, akosti a funkčnosti, kompatibilite, Interoperabilite a iným dohodnutým vlastnostiam;

7.1.2. je vhodný na účel, na ktorý ho Kupujúci požaduje, s ktorým Predávajúci súhlasil; 

je dohodnuté s dohodnutým príslušenstvom a pokyny potrebné na použitie, vrátane návodu na použitie, ak je potrebný.

7.2. Ďalej Predávajúci zodpovedá za to, že popri dohodnutom:

7.2.1. je tovar vhodný na účel, na ktorý sa tovar tohoto druhu zvyčajne používa, aj s ohľadom na práva tretích osôb, právne predpisy alebo kódexy správania daného odvetvia;

7.2.2. tovar množstvom, akosťou a ďalšími vlastnosťami, vrátane životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, zodpovedá obvyklým vlastnostiam vecí rovnakého druhu, ktoré môžete rozumne očakávať, aj s ohľadom na verejné vyhlásenia učinené Predávajúcim alebo inou osobou v tom istom zmluvnom reťazci, predovšetkým reklamou nebo označením;

7.2.3. je tovar dodaný s príslušenstvom, vrátane obalu, návodu na použitie a iných pokynov na použitie, ktoré môže Kupujúci rozumne očakávať;

7.2.4. tovar zodpovedá akosťou alebo vyhotovením vzorky alebo predlohou, ktoré Predávajúci poskytol pred uzatvorením Zmluvy.

Za posledné uvedené štyri body Predávajúci nezodpovedá v prípade, že Kupujúceho pred uzatvorením Zmluvy zvlášť upozornil, že sa niektoré vlastnosti tovaru líšia a Kupujúci s tým pri uzatváraní Zmluvy výslovne súhlasil. 

7.3. Svoje práva z vadného plnenia môže Kupujúci uplatniť do dvoch rokov od prevzatia tovaru. To neplatí pri tovare, na ktorom je vyznačená minimálna doba trvanlivosti, počas ktorej si tovar zachová svoje vlastnosti a funkcie, a pri ktorom je možné vytknúť vadu maximálne do takto vyznačenej doby. Ak sa vada prejaví v priebehu jedného roka od prevzatia, má sa za to, že tovar bol vadný už pri prevzatí, iba ak to povaha veci alebo vady vylučuje. Táto doba nebeží v čase, keď sa tovar nemôže užívať, prípade, že Kupujúci vadu vytkol oprávnene.

Predávajúci taktiež zodpovedá za vadu spôsobenú nesprávnou montážou alebo inštaláciou, ktorú podľa Zmluvy urobil on alebo niekto iný na zodpovednosť Predávajúceho. 

7.4. Práva z vadného plnenia Kupujúci nemá v prípade, že vadu sám spôsobil. Kupujúci nemôže tovar reklamovať zo subjektívnych dôvodov ako je napríklad chuť alebo vôňa.

7.5. Reklamáciu môže Kupujúci uplatniť e-mailom: info@prodietix.sk alebo poštou na adrese: Prodietix.cz, Zábořská, Záboří 93 (areál ERGOTEP), 539 44 Proseč

7.6. Do sprievodného listu k uplatňovanej reklamácii Kupujúci uvedie:

kontaktné údaje, 

popis závady (obaly jedla boli porušené),

požiadavku na spôsob vybavenia reklamácie (požadujem nove jedlo). 

7.7. Ak má Tovar vadu, môže Kupujúci požadovať jej odstránenie. Má právo si vybrať z nasledujúcich možností:

7.7.1. dodanie novej veci bez vady; alebo

7.7.2. opravu veci, 

ak je pre Predávajúceho zvolený zapôsob odstránenia vady nemožný alebo v porovnaní s druhým neprimerane nákladný. V takom prípade môže Predávajúci odmietnuť vadu odstrániť, a to predovšetkým s ohľadom na význam vady a hodnotu, ktorú by tovar mal bez vady. 

7.8. V týchto prípadoch môže Kupujúci požadovať primeranú zľavu alebo odstúpenie od Zmluvy:

7.8.1. ak Predávajúci odmietol vadu odstrániť alebo ju neodstránil v primeranom čase po

7.8.2. jej vytknutí tak, aby tým nespôsobil Kupujúcemu značné problémy;

7.8.3. keď sa vada prejaví opakovane, čo znamená trikrát a viac;

7.8.4. ak je vada podstatným porušením Zmluvy;

7.8.5. keď je prihlásenie Predávajúceho alebo okolností zjavné, že vadu neodstráni v primeranom čase alebo bez značných obťaží pre Kupujúceho.

7.9. Odstúpiť od Zmluvy avšak Kupujúci nemôže, ak nie je vada tovaru významná. 

7.10. Práva z vád môže Kupujúci vytknúť priamo Predávajúcemu. Ak nesplní Predávajúci svoje povinnosti z vadného plnenia, nemusí Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, uhradiť doposiaľ neuhradenú kúpnu cenu alebo jej časť.  

7.11. Predávajúci je povinný od Kupujúceho, ktorý je spotrebiteľ, prijať vadný tovar aj vo svojom sídle.

7.12. Pri uplatnení reklamácie Predávajúci Kupujúcemu vydá elektronické potvrdenie, v ktorom uvedie dátum, kedy bola reklamácia Kupujúcim uplatnená, jej obsah, spôsob vysporiadania reklamácie Kupujúci požaduje a kontaktné údaje Kupujúceho, aby Predávajúci mohol dať Kupujúcemu vedieť stav vybavenia reklamácie.

7.13. Ak je Kupujúci spotrebiteľ, Predávajúci vybaví reklamáciu do 30 dní od jej uplatnenia (vrátane odstránenia vady) a Kupujúceho o tom v tejto lehote informuje. Predávajúci a Kupujúci sa môžu dohodnúť aj na dlhšej lehote na vybavenie reklamácie. Ak 30-dňovú lehotu Predávajúci nedodrží, môže Kupujúci, ktorý je spotrebiteľ, odstúpiť od Zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu.  

7.14. Ak je Kupujúci podnikateľ, Predávajúci vybaví reklamáciu čo najskôr. Lehota však môže presiahnuť 30 dní.  

7.15. Po vybavení reklamácie vydá Predávajúci Kupujúcemu elektronické potvrdenie  o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o oprave a dobe jej trvania, prípadne písomné potvrdenie zamietnutia reklamácie. 

7.16. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľ, má právo na úhradu účelne vynaložených nákladov na uplatnenie reklamácie (ak bola oprávnená a uznaná), kedy sú tieto náklady chápané ako najnižšie možné. O preplatení nákladov musí Kupujúci požiadať najneskôr do jedného mesiaca od konca lehoty pre vytknutie vady, inak nemusia byť Predávajúcim priznané. Kupujúci, ktorý je podnikateľ, právo na náhradu účelne vynaložených nákladov na uplatnenie reklamácie nemá. 

7.17. Pred prvým použitím akéhokoľvek tovaru je Kupujúci povinný preštudovať si návod, ak ho Predávajúci zašle elektronicky alebo spolu s tovarom, a následne sa informáciami z neho riadiť. V opačnom prípade sa totiž Kupujúci vystavuje nebezpečenstvu, že svojím nesprávnym konaním tovar poškodí a nebude môcť vzniknutú vadu uplatniť v rámci svojho práva plynúceho zo zodpovednosti za škodu (napríklad ohľadom skladovania jedla). Ak má Kupujúci akékoľvek nejasnosti, môže sa kedykoľvek obrátiť na Predávajúceho prostredníctvom e-mailu alebo telefonicky. 

7.18. Ak je na predávanom tovare, na jeho obale, v návode pripojenom k tovaru alebo v reklame v súlade s inými právnymi predpismi uvedená doba, počas ktorej je možné tovar používať, použijú sa ustanovenia o záruke v rámci akosti tovaru, ak je Kupujúci spotrebiteľ. Zárukou za akosť tovaru sa Kupujúcemu Predávajúci zaväzuje, že tovar bude počas určitej doby spôsobilý na používanie pre obvyklý účel, alebo že si zachová obvyklé vlastnosti. 

8. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

8.1. Zásady spracovania osobných údajov upravuje samostatná stránka: https://www.prodietix.sk/pravidla-spracovania-osobnych-udajov

9. USTANOVENIA PRE SPOTREBITEĽA, ODSTÚPENIE OD ZMLUVY DO 14 DNÍ

9.1. Ustanovenie tohoto článku sa uplatňuje len v prípade, že Kupujúci vstupuje do zmluvného vzťahu s Predávajúcim výlučne ako spotrebiteľ, t.j. človek, ktorý voči Predávajúcemu vystupuje mimo rámec svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámec samostatného výkonu svojho povolania. 

9.2. Kupujúci má právo odstúpiť od Zmluvy do 14 dní odo dňa, kedy tovar prevzal Kupujúci alebo osoba ním určená (okrem osoby dopravcu). Odstúpenie od Zmluvy musí byť Predávajúcemu zaslané v tejto lehote. Ak tovar Predávajúci Kupujúcemu zašle v niekoľkých zásielkach, lehota sa počíta od prevzatia poslednej zásielky. Naopak, ak Predávajúci dodáva tovar pravidelne, lehota na odstúpenie od Zmluvy sa počíta od doručenia prvej dodávky. 

9.3. Odstúpenie od Zmluvy môže Kupujúci zaslať Predávajúcemu akýmkoľvek spôsobom tak, že voči Predávajúcemu pôjde o jednoznačné prehlásenie. Na odstúpenie od Zmluvy môže Kupujúci využiť vzorový formulár poskytovaný Predávajúcim, ktorý je prílohou týchto Podmienok. 

9.4. Ak Kupujúci odstúpi od Zmluvy, musí Predávajúcemu vrátiť tovar bez zbytočných odkladov, najneskôr však do 14 dní od odstúpenia od Zmluvy.

9.5. Ak odstúpi Kupujúci od Zmluvy, vráti mu Predávajúci peňažné prostriedky, ktoré od neho za danú Objednávku obdržal, a to vrátane poštovného a balného. Kupujúci týmto udeľuje súhlas so zaslaním kúpnej ceny (a príslušenstva) na bankový účet, ktorý Predávajúcemu určí v rámci odstúpenia od Zmluvy alebo na jeho dodatočnú výzvu. 

9.6. Predávajúci je povinný vrátiť kúpnu cenu (a príslušenstvo) bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od odstúpení od Zmluvy zo strany Kupujúceho. Predávajúci však nie je povinný kúpnu cenu vrátiť skôr, ako mu bude tovar odovzdaný alebo kým Kupujúci preukáže, že tovar Predávajúcemu odoslal. 

9.7. V prípade odstúpenia od Zmluvy nesie Kupujúci náklady na vrátanie tovaru späť Predávajúcemu.  

9.8. Kupujúci nemá právo odstúpiť od Zmluvy v prípade:

9.8.1. keď bol tovar upravený podľa požiadaviek Kupujúceho alebo pre jeho osobu;

9.8.2. ak ide o tovar, ktorý bol po dodaní pre jeho povahu nenávratne zmiešaný s iným tovarom;

9.8.3. ak ide o tovar v zapečatenom obale a z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť vzhľadom na porušenie obalu;

9.8.4. ak mu boli v plnom rozsahu poskytnuté služby s jeho výslovným súhlasom ešte pred uplynutím lehoty na odstúpenie; 

9.8.5. ak bol predmetom Zmluvy tovar s krátkou dobou spotreby.

9.9. Tovar (okrem vyššie uvedenej výnimky) si môže Kupujúci vyskúšať, ale len v takom smere, že sa chce zoznámiť s povahou produktu, jeho vlastnosťami a funkčnosťou. Jednoducho tak, aby si ho pozeral v kamennej predajni. Ak bude tovar Kupujúci skúšať alebo využívať viac a nakladaním s ním nejako zníži jeho hodnotu, môže Predávajúci Kupujúcemu vrátiť čiastku poníženú o čiastku, ktorú musel vynaložiť na to, aby tovar uviedol do pôvodného stavu tak, aby ho mohol predať ďalšiemu zákazníkovi. 

9.10. Ak Predávajúci spolu s tovarom zaslal nejaké ďalšie bezplatné plnenie – darček, je Kupujúci povinný v prípade odstúpenia od Zmluvy vrátiť aj toto bezplatné plnenie. 

10. ĎALŠIE PRÁVA A POVINNOSTI

10.1. Vybavovanie sťažnosti Kupujúceho zabezpečuje Predávajúci prostredníctvom kontaktnej e-mailovej adresy. Informáciu o vybavení sťažnosti zašle Kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu.  

10.2. Na vybavovanie mimosúdnych riešení spotrebiteľských sporov z kúpnej Zmluvy slúži príslušná Česká obchodná inšpekcia, so sídlom Štěpánská 44, 110 00 Praha 1, IČ: 000 20 869, internetová adresa: www.adr.coi.cz. Riešenie sa začína len na návrh spotrebiteľa, a to v prípade, ak by sa nepodarilo vyriešiť spor priamo s Predávajúcim. Návrh môže spotrebiteľ podať najneskôr do 1 roka odo dňa, kedy si u Predávajúceho uplatnil svoje právo po prvý raz. 

10.3. Pri riešení sporov zo Zmluvy je možné využiť online platformu nachádzajúcu sa na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr.

10.4. K predaju tovaru je Predávajúci oprávnený na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu má na starosti v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský orgán. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad pre ochranu osobných údajov. Česká obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu, okrem iného, dozor nad dodržiavaním zákona č. 634/1992 Sb., o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.  

10.5. Všetku písomnú korešpondenciu je možné doručiť prostredníctvom elektronickej pošty.  

11. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

11.1. Kupujúci je povinný rešpektovať odporúčané dávkovanie a spôsob užívania, ktorý je uvedený na jednotlivých obaloch produktov.

11.2. Aj je alebo sa stane niektoré ustanovenie týchto podmienok neplatným alebo neúčinným, touto neplatnosťou alebo neúčinnosťou nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení. 

11.3. Potvrdenie o uzavretí Zmluvy zašle Predávajúci Kupujúcemu e-mailom. Samotnú Zmluvu vrátane týchto Podmienok archivuje Predávajúci v elektronickej podobe, ktorá nie je verejne prístupná. Ak ju Kupujúci potrebuje, Predávajúci mu ju po žiadosti Kupujúceho zašle.  

11.4. Podnety neupravené v týchto obchodných podmienkach sa riadia právnym poriadkom Českej republiky.

Zobrazit / stáhnout